Pentru ca de la infiintarea in anul 2004 si pana astazi am dovedit profesionalism in toate proiectele in care am ales sa ne implicam si o foarte mare stabilitate financiara.
Deşi CRM-ul există pe piaţa locală de cel puţin 20 de ani, iar furnizorii şi mass media au făcut eforturi de informare a mediului de business, mulţi antreprenori interesaţi de aceste soluţii îşi pun încă întrebări greşite. Când pleci de la o întrebare greşită este greu să ajungi în direcţia corectă, pentru că: fie alegi soluţia nepotrivită, fie amâni achiziţia sau ajungi la concluzia că întreg efortul nu se justifică.
Care este cel mai bun CRM?
Este o întrebare greşită, deoarece nu cel mai bun/performant produs ar trebui să intereseze pe cineva, ci care este soluţia potrivită pentru obiectivele/cerinţele sale. Nu ştiu de ce majoritatea oamenilor din business pornesc de la premiza greşită că alegând „cel mai bun CRM” vor primi automat și succesul de piata al produsului. Chiar şi cea mai bună maşina ajunge în şanţ, dacă şoferul este lipsit de experiență sau neatent. Cea mai bună soluţie (cea aflată în top) ar putea fi prea scumpă, prea complexă, lipsită de localizare şi suport etc...astfel încât deşi soluţia este bună, proiectul să fie ratat complet. CRM-ul este o unealtă, iar eficiența stă în utilizare (trebui să o foloseşti) şi pricepere (trebuie să ştii să o foloseşti) altfel nu te poate ajuta cu nimic. Prin urmare, acordaţi atenţie identificării soluţiei potrivite pentru activitatea, tipul de companie, maturitatea și bugetul organizaţiei dvs. Nu ai nevoie de un Ferrari, ca să mergi zilnic în Pipera cu 15 kmph viteza medie.
Ce soluţie CRM îmi recomandaţi?
Apar tot mai des astfel de întrebări prin social media (cu precădere pe LinkedIn) şi invariabil sunt urmate de o listă de furnizori: mari, mici, cunoscuţi, anonimi, locali, internaţionali etc astfel încât iniţiatorul discuţiei îşi sporeşte confuzia în loc să găsească o direcţie. La această întrebare, singurul răspuns posibil este „depinde”. Oferta de CRM este atât de diversificată, încât nu putem vorbi despre „one size fits all”. Contează atât specificul soluţiei dar şi capacitatea de personalizare, prin urmare identificarea combinaţiei potrivite soluţie-furnizor este reţeta câştigătoare. Ca şi în sănătate, un medicaţie care funcţionează pentru anumiţi pacienţi, poate fi contraindicat în cazul altora.
Cât costă?
Această întrebare este greşită chiar şi dacă vorbim despre CRM în cloud, oferte care în general au preţul (per user/lună) afişat la loc vizibil. În cazul unei soluţii tradiţionale (precum CAS CRM, implementat de Synergizer) costul are mai multe componente şi prin urmare este greu de definit într-o etapă primară a discuţiei. Întrebarea este greşită însă nu din căzută structurii de cost ci a percepţiei deformate ca CRM este în primul rând o cheltuială. Contează mai puţin preţul, atâta vreme cât investiţia este recuperată rapid şi apoi generează profit. Contează ce câştigi prin utilizarea unui CRM, dincolo de costul acestuia. Întrebarea nu este fundamental greşită, însă trebuie să apară într-o etapă mai târzie a discuţiei cu un furnizor.
O întrebare, întotdeauna corectă, despre CRM este „de ce”, care vă va duce întotdeauna la motivaţia iniţială, la problemele pe care doreaţi/doriţi să le rezolvaţi, eliminați, îmbunătăţiţi etc. Succes!
Lasa un comentariu